FOR SALE: DESIGN, hasło przyświecające III edycji
Wroclove Design stanie się pretekstem do zastanowienia się nad znaczeniem designu we
współczesnym świecie - świecie na sprzedaż. Opuszczone, niezagospodarowane
centrum handlowe w Bielanach Wrocławskich stanie się przestrzenią do
prezentacji i dyskusji o przyczynach i skutkach konsumpcjonizmu, a przede
wszystkim o roli dobrego designu w świadomym konsumowaniu.
Jeśli design też jest na sprzedaż, to jakie jego cechy lub właściwości mogą zamienić nas w konsumentów świadomych? W którym miejscu na osi z dwoma krańcowymi punktami: produkt masowy i dzieło sztuki, umieścić DESIGN? Czy to właśnie ta dziedzina może okazać się lekiem na szaleństwo nabywania coraz to nowszych dóbr?
Na 5 majowych dni (18-22 maja 2016) opuszczona galeria handlowa w Bielanach Wrocławskich, przy ul. Czekoladowej 20, zamieni się w centrum prezentacji i dyskusji. Na ekspozycję złoży się 7 stref tematycznych: KIDS, ARTS&CRAFTS, POSTMORTAL, FRESH, TECHNOLOGY, FOOD DESIGN, SPORT&RELAX, a przestrzeń każdej z nich wypełnią wystawy, przedmioty stworzone przez uznanych projektantów. Zobaczyć będzie można m.in. Austrian Design Explosion - prezentację 150-lat austriackiego designu, łączącą fascynację technologią, kreatywne podejście do materiałów i poetyckości. Ekspozycja Instytutu Designu Kielce MUST EAT zwraca uwagę, na kwestię nieuzasadnionego kupowania i spożywania nadmiernej ilości jedzenia, przesadnego przywiązywania wagi do jego estetyki, a także na charakter wpływu mediów na to co i w jaki sposób jemy. Pieniądze a Design - wystawa autorstwa czeskiej grupy twórczej OKOLO obrazuje relacje pieniędzy z kreatywną twórczością z różnych punktów widzenia. PROCES - Grynasz Studio wykorzysta różne polskie wdrożenia, aby na ich przykładzie zaprezentować poszczególne etapy procesu produkcji, czyli pracę projektanta z inwestorem, sposób rozwijania koncepcji oraz efekt końcowy - gotowy produkt.
Wśród gości znajdą się, m.in.: Robert Majkut, jednym z najważniejszych europejskich designerów; Dr Anna Vonhausen, inicjatorka marki VANK nagrodzonej dwoma nagrodami IF Design Award 2016; Ingrid Sollecia, rzeźbiarka i artystka ze Szwajcarii. Jej prace zawsze wychodzą poza ustalone granice, lokują się między projektowaniem a sztuką współczesną. Australijska projektantka Pia Interlandi zajmująca się projektowaniem mody pośmiertnej, która w swoich pracach często wykorzystuje śmierć jako koncepcję naukowąi psychologiczną. Jej prace zobaczymy w strefie POSTMORTAL.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz